annassnickarbod

Alla inlägg under mars 2012

Av Anna - 25 mars 2012 11:09

God dag!

Måste bara visa er vad jag ramlade över igår kväll när jag satt och kollade igenom en stor hög med bloggar igår. Supersmart, Snyggt och Funktionell - Just how I like it! Det är AnnaLena som inspirerar.

Kanske man klarar av att göra det själv med lite hjälp av en duktigt garage-pojkvän?


 

Av Anna - 24 mars 2012 18:07

God Kväll!

Jag och Skogsmullen har precis kommit hem från BabyShower för våra kära vänner som om ungefär en månad ska ha en liten bebis! Mysigt! Jätte god tacopaj och klasskaka med grädd bjöds på under de timmarna vi tittade för. Smarrigt!

Måste bara uppgradera er om vad vi upptäckte idag i rabatten, nämligen (förmodligen) det första vårtecknet här i Norrland! Nu är det bara att ställa undan skotern och börja slänga några blickar mot segelbåtarna...eller kanske det är lite för tidigt?



Även i Norrland börjar det bli vår!

Foto: Annas Snickarbod

 


Av Anna - 22 mars 2012 20:00

God kväll!

Sitter här brevid mitt pysselbord inne i huset, i Snickarboden är det alldeles för stökit för att hålla på med tyger. Precis, det är tyger jag håller på med. Kommer ihåg att jag skrev om Babyshower? Ja, det är det jag försöker pyssla till men lite osäker om det kommer lyckas. Tur att man redan har fixat presenter om det skulle gå åt pipsvängen!

Jag är ingen supermästare på att hålla händerna stadig så att göra saker, speciellt att rita, med händerna har aldrig varit någon höjdare för mig när man inte ska skaka. Nej du, händerna darrar som asplöv eller som en 90åring gammal tant.

Men det finns ju en lösning för att: Schabloner! Mallar med bokstäver, mönster, ord osv. Ja, mycket finns och det är suveränt, genialiskt! Nu har även vi som har händer som darrar som en 90åring en chans! Genialiskt! En vältestad metod också har jag märkt då varenda barn på fritids verkar vara stört förälskade i mallarna. Blir ju fina fiskar när man använder den!



Lite jobb krävs innan jag blir en schablon-mästare men kanske i framtiden?

Foto: Annas Snickarbod

Av Anna - 21 mars 2012 11:45

Hejsan på er!

Jag hoppas att det går bra att jobba, pluggar eller vad ni nu hittar på denna onsdag förmiddag. Själv jobbar jag på förskoleklass idag men underbara söta ungar. Tror ni det finns något medel så de slutar att växer eller att de hoppas över tonårsåldern? Håller tummarna på forskningen!


I förrgår for jag och Skogsmullen (pojkvännen) iväg för att hämta ut mina glasögon (usch men nödvändigt) och vi passade på att handla lite andra nödvändiga/onödvädiga saker. Bland annat blev det skoteröverdrag, galler, presenter till hans familj och schabloner. Men vi ramlade också över solcellslampor som var på rea på Jula. Vi tog och köpte 4 st bara för att pröva. Båda har hört att de lyser dåligt och kort livslängd men man ska ju pröva själv eller hur? Så nu är de "planterade" i rabatten precis utanför fönstret, ikväll blir det upp till bevis!






Upp till bevis Solcellslampor! 

Av Anna - 20 mars 2012 20:30

Hejsan!

En vän till mig och hennes pojkvän ska få sig en lite flicka om ungefär en månad så nu nalkas det Babyshower. Ganska ovanlig tradition i Sverige men kanske en som (förhoppningsvis) växer sig stor för det var grymt roligt att kolla på presenter, både jag och pojkvännen skulle kunna gå i affärerna hur länge som helst. Så skaffar ungar så vi kan gå i affärerna igen! Haha!

Självklart så är det planerat att de blivande föräldrarna ska få något från Snickarboden också, det blir mer personligt på det viset. Exakt vad det ska vi kan jag ju självklart inte säga, tänk om någon som titta förbi här! Men jag ska ge en ledtråd: Tyg.





Känner ni igen traditionen Babyshower? 


Hälsningar från Snickarboden

Av Anna - 20 mars 2012 18:15

Godmorgon!

Jag måste säga att idag är det verkligen en bra morgon och det firas med en risifrutti. I fredag slog magsjukebakterierna igång och ja, ni vet nu hur det är att ha magsjuka, mindre roligt. Dagiset jag jobbade på i veckan var tvungen att slå igen på fredag för att alla vuxna låg i magsjuka så lite glad blev jag av att höra att jag inte var ensam, kanske lite skadeglädje? Idag mår jag iallafall suveränt, bara lite små sur att det är så dåligt väder när jag äntligen är frisk.


Mitt tips att bota magsjuka är att: ta det lugnt! När man har spytt är tarmarna så känsliga att bara lite vatten kan få allt att vänta på sig. Jag rekommenderar lite cocacola som man rör om i för att få bort kolsyran. Sedan dricker man någon tesked i halvtimmen, man känner själv hur det går. Ta det lugnt bara!

Mitt andra tips är smörgåsrån: de är tunna, mjuka och lätt för magen att smälta. Självklart ska man inte äta detta under de "kritiska" timmarna utan när magen börjar bli stabil igen. Min magsjuka var ganska klen, som tur var, så jag kunde äta morgon efter utan några som helst problem.


Annars vet jag att i tidningen Kollega och även på andra platser rekommenderas vitpeppar. Min pojkvän äter vitpeppar och tror stenhårt på det men än har jag inte sett att han har vågat sig hit! Jag rekommenderar ändå en sväng på Kollega för att kolla in tipsen för huskurer vid magsjuka!


Har du råkat ut för vinterkräksjukan?

Några tips?


Hälsningar från Snickarboden



Edit: Måste ju också nämna att tvätta händerna efter/före mat, toalettbesök osv är A och O för att hålla sig frisk, det gäller ju inte bara magsjuka!

Av Anna - 20 mars 2012 15:38

Hejsan!

Det närmar sig snabbt: Påsken! Tänkte bara påminna er om att påskriset ska tas in snart och kanske dags att damma av prynadsäggen? Det var faktiskt min farmor som påminde mig, hon vågar inte gå ut i skogen själv eller ta sparken i skoterspåret för att ta lite björkris så istället hade hon tagit ris från körsbärsträdet. Inte för jag vet hur det ser ut men på påsk ska det vara björkris så ut bar det i skogen. Skryter också med att farmor berömde mitt val av ris. Hemligheten med att få ett bra ris är att ta från unga träd berättade farmor, färgen ska vara mörk, många knoppar och många smågrenar för då kommer riset bli mycket tätare och grönare. Du kommer se skillnaden när du är ute i skogen!

 


Av Anna - 19 mars 2012 11:15

Hejsan!

Tänkte visa vad jag ska tillbringa en tid av dagen till; nämligen läderarmband. Jag tycker och tyckt om läder så länge jag kan komma ihåg, speciellt när det gäller smycken. Det har en tuff känsla men framför allt så håller det. Det är inte typiskt något en tjej skulle ha på sig eller typiskt något en kille skulle ta på sig utan.. det är genusfritt! I like it!

när jag och pojkvännen hade varit tillsammans ungefär ett halvår var jag iväg på en marknad tillsammans med min familj och hittade två bruna läderarmband med diskret mönster som han på kvällen fick. Jo, visst var min skogsmulle lite tveksam till att ha armband (Armband, enligt honom, är ju lite tjejigt) men en vecka efter var det han som kollade att jag hade mitt på mig. Men, tyvärr, så höll inte armbandet inte för evigt för honom när han hade det på sig ute i garaget och överallt han nu var. Så nu i veckan gjorde jag nya, ganska simpla, armband som är bara flätade läderband som sedan fått ett lås för att öppna och stänga. Låsningen höll inte så måste kolla vad jag gjorde för fel, kanske tryckte jag inte ihop det riktigt?


    

Presentation


Betong, trä, tyg, luffarslöjd, stål, färg och ännu lite mer betong - Ja, det är det som händer ute i Annas Snickarbod. Det är Dig jag vill inspirera lika gärna som jag vill bli inspirerad av dig så lämna gärna en rad eller två innan du går!

Det har blivit olika reaktioner om den omtala

Det har blivit olika reaktioner om videon Kony, vad tycker du?
 Suveränt!
 Bra budskap, men organisationen?
 Dåligt
 Vad/vem är Kony?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards